Första spelet för dagen

Ni som läser min blogg, och har koll på min facebook-sida, är nog mycket medvetna om att jag spelar väldigt mycket. Den senaste tiden har det blivit mycket Playerunknown's Battlegrounds. Man blir droppad på en ö, med ungefär 100 andra personer. Man ska hitta vapen och skyddsvästar och lite annat smått och gott. Sedan ska man försöka döda sina motspelare och man ska se till att man är last person standing. Det är sjukligt intensivt stundvis och det kräver full uppmärksamhet och reflexer som blänker.
 
Man kan antigen spela solo, duo eller squad. Squad brukar vara väldigt roligt för man spelar med tre andra och får använda både kommunikationsskills ut över det vanliga för att de andra ska förstå vad man menar och hjälpa dem att överleva.
 
Pojkvän hade lite sällskap här under kvällen och efter en stund så får jag ett extremt sug att spela lite, turligtvis så sitter det tre andra som redan spelar och jag joinar deras squad som siste person. Spelet går ruskigt bra och vi vinner mitt första game för dagen! Och jag får vara den som avslutar gamet!!!!! Jag blev så överlycklig att gästerna här hemma blev förvånade (men de var förvarnade sedan innan att jag låter mycket när jag spelar). Detta är för övrigt enbart min andra vinst i spelet, då vi lyckas alltid ha otur och hamna i korseld mellan två andra squads....
 
Som tur är så streamade jag detta tillfälle, och har klippt lite i min stream så att man kan se de sista avgörande stunderna innan spelet utropar Winner Winner Chicken Dinner! Se videon här.
 
Arkiv 2017 | |
Upp